Agro-Sur wykorzystało swoje długoletnie doświadczenie, budując nam szklarnię dydaktyczną precyzyjnie dopasowaną do naszych wymagań.

Opublikowano: 17 kwietnia 2025

Agro-Sur – doświadczenie i indywidualne podejście do klienta

Agro-Sur chętnie podjęła się realizacji tego ambitnego projektu, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w budowie obiektów szklarniowych. Nowa szklarnia została precyzyjnie dostosowana do potrzeb dydaktycznych szkoły – zarówno pod kątem rozwiązań technologicznych, jak i funkcjonalności.

Krystyna Janik-Chrapusta, kierownik warsztatów szkolnych:
„Nasze potrzeby były bardzo mocno sprecyzowane i jestem przekonana, że dla każdej firmy byłoby to wielkie wyzwanie. Cieszę się, że Agro-Sur chętnie podjęła się zlecenia i wykorzystała swoje doświadczenie. Potrzebowaliśmy niestandardowych rozwiązań i doceniam ich profesjonalizm oraz wsparcie techniczne.”

Szklarnie dydaktyczne – nowoczesne technologie na wyciągnięcie ręki

Nowe obiekty szklarniowe imponują swoim wyposażeniem. Systemy nawadniania, cieniowania i sterowania klimatem pozwalają prowadzić uprawy w trzech różnych strefach klimatycznych, co umożliwia uczniom zdobywanie wszechstronnych kompetencji ogrodniczych.

Krystyna Janik-Chrapusta:
„Mamy najnowocześniejszy dotykowy komputer klimatyczny, który pozwala na zdalne sterowanie funkcjami szklarni. System grzewczy, klimatyzacja, wietrzenia górne i boczne – pełna automatyzacja i profesjonalizacja produkcji.”

Dzięki temu uczniowie uczą się, jak zarządzać nowoczesną szklarnią w sposób zgodny z aktualnymi standardami branżowymi.

Co o szklarniach sądzą uczniowie?

Młodzież ZSCKR w Bielsku-Białej nie kryje zadowolenia z nowych możliwości, jakie dają nowoczesne obiekty.

Katarzyna Wróbel, uczennica:
„Od dziecka pasjonowałam się roślinami. Szkoła przyciągnęła mnie profesjonalną nauką zawodu i świetną infrastrukturą. Dzięki szklarniom wiemy, jak zachowują się rośliny w różnych warunkach uprawowych. Moje plany zawodowe są ściśle związane z branżą ogrodniczą.”

Julia Kuśmierczyk, uczennica:
„Pasja do roślin to u mnie tradycja rodzinna. Szkoła jest otwarta i przyjazna, a dzięki szklarniom i tunelom czujemy się pewnie przed wejściem na rynek pracy. Bez kompleksów odnajdziemy się w największych firmach ogrodniczych w Polsce i Europie.”

Profesjonalne szkolenia – klucz do sukcesu

Po oddaniu szklarni do użytku Agro-Sur zapewniła szkole kompleksowe szkolenia z obsługi systemów działających w obiekcie – od elektryki po systemy grzewcze i zalewowe stoły produkcyjne.

Krystyna Janik-Chrapusta:
„Szkolenia pozwoliły nam szybko rozpocząć pracę w szklarni i prowadzić zajęcia praktyczne. Co ważne, Agro-Sur do dziś udziela nam wsparcia technicznego, co było dla nas jednym z kluczowych warunków przy wyborze wykonawcy.”

Rozwój szkoły i nowe możliwości

Projekt nowoczesnych szklarni dydaktycznych powstał w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Nowa infrastruktura umożliwi naukę nie tylko uczniom, ale również osobom dorosłym – uczestnikom kursów branżowych, którzy chcą zdobyć nowe kompetencje zawodowe.

Krystyna Janik-Chrapusta:
„W ramach różnych projektów nawiązaliśmy partnerstwa m.in. z Uniwersytetem Rolniczym w Krakowie. Nauczyciele akademiccy będą prowadzić zajęcia w naszych szklarniach, co jeszcze bardziej podnosi poziom naszej dydaktyki.”


Chcesz dowiedzieć się więcej o nowoczesnych szklarniach dydaktycznych lub szukasz profesjonalnego wykonawcy?
Sprawdź ofertę Agro-Sur – lidera w budowie szklarni dopasowanych do Twoich potrzeb.